کسانی که به دنبال نوآوری ها و فناوری های نوظهور هستند نباید بیش از این وقت خودشان را برای شناسایی ترندهای برتر کسب و کارهای نوپدید تلف کنند این گزارش که برگرفته از 2020 Trend Hunter می باشد سعی بر این دارد که از بین بهترین و پایدارترین ابتکارات فناورانه دنیا ، جذاب ترین و به روزترین آنها را به شما معرفی کند. مواردی که مرزهای بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را شکانده و صرفا محدود به بهره گیری تمام عیار از خدمات فناورانه دیجیتال نمی شود. لذا از شما بزرگوار تقاضا می شود پس از مطالعه عناوین و گرایش های نوپدید تجاری در صورت نیاز به مشاوره و شروع یک اقدام جدی برای تجاری سازی محصولات و خدمات خود با بنده در تماس باشید.

1. بستنی فروشی های شیک

نه صرفا محدود به تابلو نئون های شیک و رنگ آمیزی های جذاب و طعم های خاص بلکه :

  • فروش بر اساس بازی وار سازی های جذاب.
  • پیشنهادات گیج کننده.
  • کمپین های روزانه اینستاگرامی.

شیکی را با مفهومی جدید به مشتری القا خواهیم کرد.

2. اسباب بازی فروشی و خرده فروشی های تخصصی کودکان

مراکزی برای ایجاد یک تجربه جدید و متفاوت برای کودکان از مرحله انتخاب تا خرید و بسته بندی و کادو ، آن چه که تا به حال ایجاد نشده است و کودک و والد هیچ شناختی از این محیط مهیج ندارند. شرکت در کارگاه های آموزشی و بازی این مراکز خیلی شگفتی ساز خواهد بود چون نقشه سفر عجیبی دارد.

3. فروشگاه های خرده فروشی ترکیبی

فضای مشترک برای خرده فروشی هایی که بین آنها ارتباط معنی داری وجود دارد و می توان از ایده we-work برای رونق کسب و کارهای آنها استفاده نمود.

4. سفارشی سازی در برندهای پوشاک

ایده ای که اولین بار برند زارا با نام Zara Edited آن را معرفی نمود این ایده برای بسیاری از برندها و محصولات داخلی قابل اجرا است مدل و طرح های جدیدی از همکاری را می توان در این خصوص پیاده سازی نمود.

5. فروشگاه های ورزشی نسل جدید

یک فروشگاه کاملا متفاوت از آن چه که مشتری انتظار آن را دارد از خدمات مشاوره سلامت و ورزشی گرفته تا انتخاب بهترین و مناسب ترین تجهیزات و پوشاک ورزشی در یک محیط شبیه ساز یا همان Digital Twins ورزشی.

نمونه این ایده را می توان در فروشگاه آینده نگرانه Durasport سنگاپور دید.

6. کافی نت های عصر دیجیتال

ضمن یادآوری خاطرات گذشته ، محیطی برای گپ و گفتگوهای مهیج برنامه ریزی شده ، دوستان می توانند در این کافی نت ها برنامه های پیشنهادی خود را و یا برنامه های از لیست را انتخاب کرده و سرویس مطلوب را دریافت کنند.

7. فروشگاه های گیاهان خانگی ( یک C2C مارکت جدید و جذاب )

محلی مشارکتی برای عرضه انواع محصولات خانگی که در دنیا در تعامل با شهرداری ها به شدت در حال شکل گیری است.

8. نانوایی های مدرن و سازگار با محیط زیست

یک ایده برگرفته شده از La Fille du Boulanger ولی بومی سازی شده برای ایران که برای همیشه سختی ها و مسائل بهداشتی نانوانی های سنتی ایرانی را از بین خواهد برد.

9. طراحی و تولید لباس های فتوسنتزی

برگرفته از ایده خانم رویا عقیقی ، طراح ایرانی-کانادایی با هدف تولید جلبک سبز تک سلولی 

لباس یا شلواری که باید به مانند یک گل و گیاه از آن مراقبت نمود.

10. صبحانه کامل

برگرفته از مدل صبحانه کامل شرکت کانادایی HOLOS ولی به فرمت ایرانی آن بر اساس مدل تجاری شارژ ماهانه مخصوص شرکت های دولتی و خصوصی.

11. بسته بندی مدرن میوه و سبزیجات

یک ابزار ساده و ارزان قیمت در اختیار فروشندگان میوه و سبزیجات برای بسته بندی مدرن محصولات.

12. جعبه های راز آلود

مدلی جدید برای فروش محصولات فروشگاه ها برگرفته شده از ایده Marshalls Surprise Boxes 

13. جمعه بازارهای مدرن

بزرگترین C2C مارکت ایرانی در بستری جدید و متمایز ، مخصوص خرده فروشی های روزهای خاص برای بازارهای خاص محلی با ابزارهای نمایشی متفاوت.

14. Cartoon Network hotel

هتلی متفاوت مخصوص کودکان و والدین که با تم و تجهیزات کودکانه طراحی شده است و اقامت در آن تجارب جذابی را به همراه خواهد داشت.

15. آینه های هوشمند

برگرفته از ایده شرکت اسپانیایی Sephora ، یک آینه مجهز به هوش مصنوعی که به صورت چندگانه و هوشمندانه با مشتریان خود تعامل می کند.